Ik kan niet inloggen bij WordPress

Regelmatig krijg ik een mail van een klant die niet kan inloggen. 9 van de 10 keer is de oorzaak een verkeerde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord met een IP-blokkade tot gevolg. Gelukkig is dit eenvoudig op te lossen, lees hieronder wat je in zo’n situatie moet doen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Ben je je wachtwoord kwijt of vergeten, geen zorgen! Probeer dan niet eindeloze combinaties uit, want dan loop je het risico dat je geblokkeerd wordt. Klik op ‘wachtwoord vergeten’ op het inlogscherm en je krijgt een mail op het gekoppelde mailadres. Daarmee kun je een nieuw wachtwoord in kunt stellen. Let op; deze mail kan ook in je spam beland zijn!

Heb je geen mail ontvangen, ook niet in je spam? In dat geval kun je het best even mailen naar support@lindavantol.nl.

Zie ook de afbeelding hieronder:

Ik ben geblokkeerd en kom niet meer op het inlogscherm

Als je meerdere inlogpogingen doet zonder succes, dan wordt je uiteindelijk geblokkeerd. Deze blokkade is voor lange tijd. Het heeft dus ook geen zin om een dag later opnieuw te proberen. Zit je in mijn onderhoud of maak je gebruik van Wordfence, dan kom je op onderstaand scherm terecht. Je vult hier je mailadres in en klikt op ‘stuur ontgrendel mail.’

Naar aanleiding van bovenstaande actie ontvang je een mail met instructies. Volg deze instructies op om de blokkade van je IP-adres weer op te heffen. Vervolgens vraag je een nieuw wachtwoord aan via ‘wachtwoord vergeten’, zodat je zeker weten dat je nu wel met de juiste gegevens in gaat loggen en voorkom je een nieuwe blokkade.

Wordt jouw website al onderhouden?

Zit je (nog) niet in mijn onderhoud, maar wil je het onderhoud van je website(s) helemaal uitbesteden? Dan is mijn onderhoudsplan wellicht iets voor jou!

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *